De nederlandse tour van deze voorstelling begon én eindigt feestelijk in Toons repetitiekerkje
Een voorstelling om lief te hebben:
Vijf staande ovaties in Carré.
Nu in het Beauforthuis!
In deze warmhartige Vlaamse hommage aan Toon Hermans vertelt Herman van Hove over zijn wonderlijke belevenissen in de coulissen en aan de keukentafel als laatste manager en vriend van Toon. Hij vertelt hoe het was om samen te werken met Toon, perfectionist en hypochonder, op zijn oude dag nog altijd mateloos ambitieus maar ook vervuld van een ‘gelukzalige weemoed’.
Zangeres Lissa Meyvis – een engelachtige verschijning met een stem zo fijn en breekbaar als kristal – blaast de liedjes van Hermans nieuw, jong leven in, een reflectie van de onschuld en de vrolijkheid die de meester zelf zo hoog in het vaandel voerde. Maar ook van de liefde en de ontroering die hem dreven.
Toon Hermans opnieuw in het Beauforthuis
In 1995 repeteerde Toon met zijn muzikanten maandenlang in het Beauforthuis. Een huis vol zalige herinneringen waar Herman Van Hove ontroerend over vertelt.
Zie foto’s van Toon in Beauforthuis die ook in de voorstelling worden gebruikt
De voorstelling werd tachtig keer gespeeld in Vlaanderen, stond oktober 2016 in een laaiend enthousiast en ontroerd Carré (vijf staande ovaties) en werd bedolven onder de lovende kritieken van pers en publiek:
“Ik zat op een avond in Antwerpen ademloos te luisteren” – Paul van Viet
“Tranen van verrukking en ontroering in Carré” – Kick van der Veer, Andermans Veren
“De theatermagie van Toon Hermans werkte in Carré als nooit tevoren” – Hans Visser, journalist
“Carré in verrukking’” – Jacques Klöters, biograaf Toon Hermans
“Hemels gezongen door Lissa Meyvis” – Roland Klamer, programmator Carré