Het jaar 1672 staat in Nederland bekend als het Rampjaar. De Republiek werd van drie kanten bedreigd: vanuit Frankrijk door de Zonnekoning Lodewijk XIV, vanuit Engeland en vanuit de Duitse bisdommen Keulen en Münster (Bommen Berend).
Geert Mak weet als geen ander verbanden te leggen tussen de gebeurtenissen tijdens het rampjaar en de ontwikkelingen die hiertoe geleid hadden. Maar ook legt hij verbanden met het heden.
Concerto d’Amsterdam speelt muziek uit Frankrijk, Engeland, Duitsland en natuurlijk Nederland, die een relatie heeft met het Rampjaar 1672. Er zal muziek klinken van Sweelinck (mein junges Leben hat ein End) en Hacquart (Harmonia Parnassia), van Biber (la Battalia), Purcell (Come ye sons of Art), Lully (uit de opera Isis) en Charpentier (de ‘Eurovisie tune’). Het programma zal een afwisseling zijn van muziek en verhalen in onderlinge verwevenheid. Naast Geert Mak speelt Concerto d’Amsterdam (14 musici) onder leiding van zijn concertmeester Stefano Rossi.
Meer informatie en/of reserveren